sagahoglund

Garde la robe, pt. 2

Publicerad 2014-01-28 16:03:24 i Allmänt,

Del två av min garderobsvisning, klänningarna! Jag har en hel drös klänningar, men har valt att bara visa vintagepärlorna, med senaste tillverkning under 70-talet. 
 
Först ut: en till sjuksköterskepärla. Saknar dock helt knappar, så jagar sådana i pärlemor till denna.
Ett nytt förkläde som får göra dem andra sällskap, med korsad rygg!
En av min gammelmormors gamla förkläden. Hon var hushållerska i en våning i stan! (lovar att strykbrädan åker fram sen)
Bilden blev suddig, men man ser. Är eventuellt till salu om någon skulle vara intresserad!
En av mina fina loppade. Denna ryktas vara från Kanada!
Min grå dröm, från Butik Gul i Skåne. Fantastiska klänning.
Och klänningen med jacka och det med det bästa mönstret i hela garderoben.
 
 
En sjuttis med fjärilsarmar! Har varit ute och svassat med mig på skolans nobelmiddag. Från second hand i Norge för en tjuga.
 
 
Ännu en underbaring som jag faktiskt köpte i söndags. 
 
Och denna som kan ge vem som helst synfel! Sprillans ny. Fast gammal. Ni förstår. Också eventuellt till salu vid intresse.
 
 
Den med omöjlig färg. Orange/korall/röd, typ. Hittad i Old Touch's fyndlåda och är efter lite kärlek hel och fin igen!
 
Snart tillbaka med del 3!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela